Daar gaat i weer! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van jurn droog - WaarBenJij.nu Daar gaat i weer! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van jurn droog - WaarBenJij.nu

Daar gaat i weer!

Door: Jurn Droog

Blijf op de hoogte en volg jurn

16 Augustus 2013 | Duitsland, Berlijn

Jep na een jaar gewerkt te hebben, vind ik het wel weer even mooi geweest.
Tijd dus om er weer vandoor te gaan, dit keer niet naar Australië maar met de trein door Rusland en Mongolië naar Beijing in China, klinkt niet verkeerd he!
Daarna wil ik vanuit Beijing omlaag gaan tot ik uiteindelijk uitkom in Hong Kong, maarja zoals ik onderhand wel gewend ben van Australië, kan het natuurlijk allemaal veranderen dus misschien loopt het wel helemaal anders, je weet het nooit.

Ondertussen ben ik alweer een aantal dagen onderweg en na afscheid genomen te hebben op Amsterdam centraal, heb ik de trein gepakt naar Berlijn.
In Berlijn was het wel even zoeken welke metro ik moest hebben naar mijn hostel, maar het is eigenlijk super makkelijk en de metro´s vertrekken hier zo´n beetje elke 5 minuten dus echt lang hoef je nooit te wachten.
De afgelopen dagen vooral een beetje de stad bekeken, ik heb nooit zoveel met steden, maar Berlijn vind ik toch wel een leuke stad.
Natuurlijk langs alle toeristische trekpleisters geweest zoals, de Brandenburger Tor, de muur, checkpoint Charlie (het stelt idd echt helemaal niks voor) en het Reichstag.
Vooral het het Reichstag vond ik echt de moeite waard, moest er wel een uurtje voor in de rij staan, maar dat was het zeker waard.
De lever moest natuurlijk ook weer ff getest worden en uiteindelijk raakte ik met een aantal uit Engeland, Australië en Italië in 1 of andere vage technoclub boven op een kantoorgebouw midden in de stad, wat een top avond.
Voor vanavond weer afgesproken om bij een ander hostel even een biertje te doen, Berlijn moet natuurlijk wel goed afgesloten worden aangezien het vandaag mijn laatste avond hier is.
Morgenmiddag pak ik namelijk de bus naar Sint Petersburg en daar blijf ik dan 3 dagen, om vervolgens de nachttrein naar Moskou te pakken.

Zo dat was hem weer ff voor mij.
Hopelijk vermaken jullie je ook nog een beetje in Nederland ondanks het weer.

Nou ik ga de kroeg in,

Prost

  • 16 Augustus 2013 - 20:21

    Ineke:

    Hi Jurn,
    De start is in ieder geval belovend voor de rest van je reis. Denk je nog aan De Hermitage in St.Petersburg.... Ben jaloers.
    Genietze van je prachtige reis.
    Hier is het saai....
    Groet Ineke

  • 17 Augustus 2013 - 13:27

    Nick:

    Ha Jurn,

    Door alle gebeurtenissen omtrent de geboorte van Finn was ik jou helemaal vergeten een goede reis te wensen. Leuk dat je jou ervaringen deelt! Berlijn is inderdaad een top stad, over de rest van je reis kan ik geen advies meer geven want ter hoogte van Berlijn stoppen mijn ervaringen voor wat betreft dit deel van Europa. Ik wens je heel wel plezier en een mooie reis toe!

    Groetjes Nick.

  • 17 Augustus 2013 - 13:32

    Ad:

    Hallo Jur,
    leuk om zo FF wat te horen waar je bent.
    Met de bus naar st.Peterburg hoeveel kM is dat wel niet ?
    Ik ben een bus al na een paar uurtjes al zat !
    Ben benieuwd naar de foto's van die stad
    Goede reis gewenst !
    Ad van der Giessen

  • 17 Augustus 2013 - 13:39

    Piet En Maria:

    hoi goed om te lezen dat je ervan geniet, en gelijk alweer vrienden om mee om te gaan.
    heel veel plezier en we volgen je op de computer.de kleine sepp zal je missen hij vond het prachtig in de trein. groetjes piet en maria

  • 17 Augustus 2013 - 16:41

    Oma:

    Hoi Jurn

    Je moeder heeft dit verslag voorgelezen en ik heb haar gevraagd om even wat aan je te schrijven.
    Mooi dat je het naar je zin hebt gehad in Berlijn.
    Je zit nu in de bus naar St.Petersburg begreep ik.
    Goeie reis en groetjes van Oma!

  • 17 Augustus 2013 - 16:45

    Mam:

    Hey Jurn

    Leuk verslag, joh!
    Nu op naar St.Petersburg. Goeie reis he!
    Morgen staan er al weer 3 stippen op de kaart!

    Liefs mam

  • 17 Augustus 2013 - 17:23

    Will:

    Hoi Jurn, leuk om iets van je te horen, heb wel weer aan je gedacht de afgelopen dagen, het is altijd weer een beetje moeilijk om weer te kijken hoe alles ook alweer gaat.
    Bussen , treinen en slaap plekken zoeken, maar volgens mij heb je alles alweer onder controle, succes met alles, en lekker genieten.


  • 18 Augustus 2013 - 11:40

    Carla Deken:

    Hoi Jurn, veel plezier en goeie reis.
    Wij volgen je hoor! Jaimy gaat 29 aug. naar Nieuw-Zeeland. Jullie hebben gelijk,geniet er maar van!!!!





  • 18 Augustus 2013 - 12:25

    Marga En Per:

    Jurn weet je dat er ook nog een stukje Nederland in Sint Petersburg is, nl 40 grachten naar Nederlands model. Daar heeft Peter de Grote voor gezorgd!!
    Jurn we gaan weer genieten van je verhalen!

  • 18 Augustus 2013 - 13:09

    Jack Bakker:

    He jurn
    Verder naar het oosten dan Berlijn ben ik ook nooit geweest !
    Maartoen was die muur nog geheel intakt .Hou je haaks en geniet er maar goed van !
    Ik zal dit verder uitwijden aan je oud colega's ! We volgen je
    Groeten Jack Bakker

  • 19 Augustus 2013 - 11:37

    Sergio Koelemij:

    Hey Jurn,

    Leuk je eerste verslag te lezen. Ik blijf je in de gaten houden.

    Успешного путешествия!!! (zie google translate voor de vertaling:)

    gr Sergio

  • 19 Augustus 2013 - 14:40

    Marrie:

    Hoi Jurn
    Leuk je zo weer te kunnen volgen, en dan net doen alsof ik meereis. Groetjes

  • 28 Augustus 2013 - 08:55

    Marja En Piet:

    Hoi Jurn,
    Leuk zo die verslagen!
    Geniet ervan!
    Piet en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurn

Actief sinds 08 Jan. 2011
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 18183

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 13 Augustus 2014

Wereldreis

Landen bezocht: