Zon, zee, ziekenhuis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jurn droog - WaarBenJij.nu Zon, zee, ziekenhuis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van jurn droog - WaarBenJij.nu

Zon, zee, ziekenhuis

Door: Jurn Droog

Blijf op de hoogte en volg jurn

12 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Ja das wel een goede samenvatting voor mijn afgelopen maand.
Nouja ziekenhuis, zo erg is het nou ook weer niet, maar zit wel met me been in het verband en elke dag moet ik naar een kliniek om het verband te verwisselen.
Zoals bijna elke backpacker die een scooter huurt of koopt heb ook ik een klein ongelukje gehad.
Het stelde eigenlijk niks voor, we vielen gewoon om toen we al bijna stil stonden doordat het achterwiel van de scooter in een kuil kwam.
Hierdoor kwam ik alleen met me been tegen de uitlaat aan en dit leverde een aardige brandwond op.
Daarom zit ik nu in Bangkok een beetje wortel te schieten en te wachten tot de wond dicht is voor dat ik weer verder wil gaan reizen, ivm ontsteking enzo.
Gelukkig is het eerste deel van de titel ook van toepassing op mijn afgelopen maand.

Nadat ik vanuit Cambodja zonder al te veel gedoe de grens was overgestoken naar Thailand heb ik de bus gepakt, eerst naar Bangkok en de volgende dag meteen naar Koh Phangan.
Hier kwam ik Marieke en Melissa weer tegen. Het was eigenlijk de bedoeling om de avonden voor de fullmoon party ook wat feestjes af te gaan maar helaas werd ik de 2de dag weer eens ziek en dus viel het een beetje in het water en ook met de fullmoon party zelf was ik nog niet echt beter. Ik ben wel heen gegaan en met wat aspirientjes er in ging het redelijk, maar het was wel jammer.
Het lijkt wel of ik elke keer dat ik een nieuw land binnen in kom, ik de eerste paar dagen ziek ben en dat het daarna wel gaat.
Zo is het tot nu toe gegaan in Vietnam, Cambodja en nu weer in Thailand.

Thailand is trouwens wel een stukje duurder dan ik had verwacht, natuurlijk is het nog steeds goedkoper dan thuis, maar als je de prijzen gewend bent van Vietnam en Cambodja dan is het wel ff slikken als je Thailand in komt.
Gelukkig is op veel wel af te dingen. Dit gaat trouwens niet altijd goed. Ik had op Koh phi phi een snorkeltrip geboekt en tijdens deze trip werd gezegd dat we voor een strand 100 bhat extra zouden moeten betalen omdat het zogenaamd een nationaal park was.
De hele boot betaalde netjes maar mij leek het onzin, ik had tenslotte de snorkeltrip al betaald en dacht dat het weer 1 of andere truc was en dat de eigenaar van de boot het in ze eigen zak zou steken.
Dus ik heb niet betaald en ben gewoon de boot afgesprongen om vervolgens ruzie staan te maken met de eigenaar van de boot.
Kom ik na de trip terug bij de plek waar ik de trip geboekt had en toen toch maar even gevraagd of ik die 100 bhat nou moest betalen of niet.
Bleek het inderdaad een nationaal park fee te zijn die iedereen moet betalen, oops hahah.
Het geld interesseerde me eigenlijk weinig, 100 bhat is omgerekend ongeveer €2,20, maar het gaat gewoon om het principe.

Na Koh Phangan de bus naar Krabi genomen en hier naar 1 of andere onwijs slechte ladyboy show geweest. Echt het ging helemaal nergens over, maar wel onwijs gelachen.

Je komt die ladyboy hier in Thailand trouwens echt overal tegen. Ik dacht eerst dat je ze alleen in van die hoerenbuurten tegen zou komen, maar ze werken ook gewoon in de supermarkt of in een restaurant.
Toen ik met Maarten een kaartje ging kopen voor de ferry naar Koh Phangan, zat er ook 1tje achter de balie en toen we vroegen of we geen korting konden krijgen op het kaartje, zei ze dat dit wel kon, maar dat dan wel 1 van ons met haar moest trouwen, hahaha nou laat maar zitten die korting.

Vanuit Krabi de boot gepakt naar Koh Lanta en hier een aantal dagen een beetje op het strand gelegen en nog een dagje een scooter gehuurd en het eiland verkend.
Vanaf Koh Lanta op eerste kerstdag de boot gepakt naar Koh Phi Phi een super mooi eiland maar man man wat is het daar druk, echt elke vierkante meter proberen ze vol te bouwen.
Zoals ik al vertelde heb ik hier gesnorkeld. Het snorkelen zelf stelde niet zoveel voor, maar het was wel een leuke dag en veel mooie strandjes gezien.
Phi Phi is echt een party eiland en hoewel ik me elke ochtend voornam de komende avond niet de kroeg in te gaan, belanden ik er toch steeds weer.

Vanaf Phi Phi weer terug gegaan naar Krabi en vervolgens naar Koh Samui gegaan, om oud en nieuw te vieren op Koh Phangan. Hier was ik natuurlijk al een keer geweest, maar ten slotte was ik toen ziek en Maarten was al twee maanden in Azie en die had ik nog niet gezien, dus reden genoeg om weer even terug te gaan.
Er was geen klok ofzo die aftelde dus wanneer het nu precies 2014 was weet ik niet, ze begonnen gewoon met vuurwerk af te steken.
s' Ochtends nog gewacht tot het in NL ook nieuwjaar was en toen de boot weer terug gepakt naar Koh Samui.
De volgende dag een scooter gehuurd en het leek ons wel leuk om de bergen in te gaan om naar een uitkijkpunt te gaan. Het eerste stuk ging nog over asfalt maar later stopte dit en werd het een pad vol kuilen en grind.
Op dit pad kwamen we dus ten val en kwam ik met me been tegen de uitlaat aan.
Ik dacht eerst dat er weinig aan de hand was, maar toen ik het verband er 2 dagen later afhaalde bleek dit toch niet het geval.
Daarom maar naar een kliniek hier in de buurt gegaan, zij hebben het toen schoongemaakt en opnieuw verbonden.
Dat is nu ruim een week geleden en sindsdien zit ik nu in Bangkok.
Hier in Bangkok ben ik nog Piet tegen gekomen, hij is een (oud) collega van mij. Ik wist dat hij hier ook heen zou gaan dus daarom afgesproken met hem en een rondje door Bangkok gedaan. Goed om te horen dat jullie het ook zonder mij redden mannen, hier twijfelde ik nog een beetje over toen ik weg ging hahaha.

Maargoed op zich is Bangkok best wel een leuke stad, veel mensen vinden het er druk en chaotisch maar ik vind dat wel meevallen. Morgen wordt het waarschijnlijk wel een gekkenhuis dan sluiten ze namelijk de stad af voor 2 weken, tot er nieuwe verkiezingen zijn geweest.
Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gehoord zijn er hier demonstraties tegen de regering en de oppositie heeft besloten om vanaf morgen de stad af te sluiten.
Ze zeggen dat toeristen nog wel de stad in en uit kunnen dus hopelijk kan ik, als me pootje weer een beetje heel is, wel gewoon de stad uit.

Naja ik zie het allemaal wel, het zal nog wel een aantal dagen duren voordat de wond dicht is, dus ik houd jullie op de hoogte van wat er hier allemaal gebeurt.

  • 12 Januari 2014 - 17:33

    Will:

    Jeetje Jurn, wel een beetje balen, zit je daar maar een beetje te zitten en af te wachten, maar ja, je hebt geen keus, sterkte ermee, en hopelijk een snelle genezing.
    En weer effe leuk om je verhaal te lezen, succes met je verdere reizen.

  • 12 Januari 2014 - 20:47

    Dave, Kelly, Boy, Dex En Caz:

    Leuk om je verhaal te lezen! Balen van je been zeg. Hopen op snelle genezing dan kun je snel weer verder. Veel plezier nog.

  • 12 Januari 2014 - 21:19

    Ed Van Roon:

    He Jurn goed bezig man. Heb je lol kunnen trappen met Piet. Beetje Thaise Trafos bekijken

  • 13 Januari 2014 - 16:14

    Thijs (Liandon):

    Hoi Jurn,

    Leuke verhalen weer! Erg leuk dat Piet en jij afgesproken hebben. Succes met de wond en het verlaten van Bangkok in alle tumult.

    Groeten Thijs

  • 13 Januari 2014 - 19:55

    Ans:

    Hoi Jurn,
    Mooi verhaal Jurn,leuk dat je collega er is,geniet en nog veel reis plezier!

  • 14 Januari 2014 - 12:25

    Sanne:

    Je maakt mooie dingen mee Jurn!

    Leuk dat je Piet hebt gezien. Hier loopt het lekker door en houden we ze brommen.

    Ben van het weekend gevallen tijdens het MTBen. Zit nu met een nek die niet wil bewegen.

    Geniet ervan!

    Groet, Sanne

  • 14 Januari 2014 - 18:27

    Mam:

    Leuk dat je weer een verslag hebt geschreven, Jurn.
    Je hebt ondertussen al heel wat landen gehad.
    En met veel mooi herinneringen en foto's, Top!
    Ik zal dit uitprinten en aan Oma geven.

    Liefs mam


  • 14 Januari 2014 - 21:43

    Nick:

    Weer een mooi verhaal Jurn! Je maakt een hoop mee zo te horen! We redden het inderdaad ook best zonder je, al moesten we wel even alle zeilen bij zetten...maar we zijn wel allemaal jaloers op je mooie avonturen. Have Funn en geniet van je reis! Groeten Nick.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jurn

Actief sinds 08 Jan. 2011
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 18150

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 13 Augustus 2014

Wereldreis

Landen bezocht: